Denne månedens valg er neste måneds kropp

Er det noe som kan være vanskelig når man begynner å trene, så er det å finne motivasjon selvom ikke resultatene vises med en gang. Hvis man har en del til overs når man begynner, som jeg hadde, vises resultatene veldig fort. Men uansett så kommer man til det punktet hvor man føler man ikke har noe progresjon, og da må man inngå kompromiss med seg selv så man ikke slutter.

Sist gang jeg var umotivert kjøpte jeg nytt treningstøy. Men det blir dyrt i lengden, så det er viktig å finne treningsgleden. Men fint var det jo :) Tights fra Adidas, topp fra Nike

Sett deg mål for hver uke, og for hver måned. Det heter at planlegginga er halve jobben, og det ligger noe i det faktisk. Hvis du skal løpe lenger eller løfte tyngre i slutten av måneden, så vil det sitte litt lenger inne å legge seg ned på sofaen med sjokoladen på en vanlig tirsdag. Hvis du har som mål å trene fire ganger i løpet av en uke, så er du ikke fornøyd med to. Nøkkelen ligger i selvdisiplinen din. Skill mellom det du vil ha akkurat nå, og det du vil ha aller mest. Samtidig er det viktig å huske på at det hjelper ikke å skippe tre økter, for så å blodtrene den neste. En økt alene vil ikke ha noe å si for resultatet uansett.

Hvis du er en av de som sliter med motivasjon hver gang du skal dra deg på treningssenteret, så er det håp for deg også. Jeg vet det, for jeg har vært der selv. Jeg hatet å trene, nå elsker jeg det. Det er på grunn av mestringsfølelse. Hvis jeg hadde planlagt å trene tre ganger på en uke, så gjorde jeg det. Om jeg så ikke gadd mer enn å gå på mølla i ti minutter, så dro jeg meg opp av sofaen for å gjøre nettopp det. Jeg vendte meg til å trene, det ble en del av hverdagen.

Hvis du skal investere i treningsutstyr og bare kjøpe en ting, så anbefaler jeg pulsklokke, eller aktivitetsmåler om du vil, på det sterkeste. Jeg har Fitbit charge HR og er superfornøyd med den. Her får jeg sett hvor mye kcal jeg bruker, skritt jeg går, hvor mye jeg sover osv. Jeg kan også sette mål for hvor mye jeg skal trene. Dette gir en super indikasjon på aktivitetsforbruket ditt, og jeg synes det er kjempemotiverende å se progresjon i for eksempel gjennomsnittspuls på en løpetur eller hvor mye jeg forbrenner på en økt.

For et litt billigere alternativ til Fitbit, anbefaler jeg å ta en titt på polar loop, eller leaftracker som man får kjøpt hos bellabeat, sistnevnte er utrolig nydelige og på salg nå.

Håper dette innlegget kan være til hjelp for noen av dere uansett hvilket nivå dere er på treningsmessig. Ha en strålende onsdag :)

3 kommentarer

Victoria Larsen

30.11.2016 kl.10:23

Flink! :D

zahira

30.11.2016 kl.20:55

Imponerende :)

Marlene

01.12.2016 kl.01:36

Mestringsfølelsen er i alle fall min hovedgrunn til å trene! Det, og at fysisk aktivitet gir et avbrekk fra tankekaos! :)

Skriv en ny kommentar

Rebecca Johnsrud

Rebecca Johnsrud

21, Frogn

21 fra Drøbak. Privatist hos Sonans, jobber som skiftleder. Elsker å trene.

Kategorier

Arkiv

hits